Wednesday, October 20, 2010

#225......Sunyi malam

Bisu hanya mendiamkan diri
tanpa kata
tanpa berita
sunyi dan halus bunyi malam

Aku berbicara sendiri
tanpa kata seindah rupa
ku kata pada bulan aku bingung
ku kata pada angin aku tidak paham
ku kata pada bintang aku risau
ku kata pada awan aku rindu...

Aku penat mencari jawapan
ku tunggu tiada balasan yang ku terima
aku mula membisu
aku bingung
aku tidak keruan dibuatnya
aku tidak di ajar untuk jadi kurang ajar
aku bukan orang yang tidak berhati perut
apa yang ku buatnya jadi begitu..

Lalu aku memujuk diri
kata ku pada diri sabar ini adalah dugaan
kata ku semua ini salah dari diriku sahaja
kata ku jangan berburuk sangka kerna buruk padahnya
kata ku berdoa supaya jangan ada segala malapetaka

Hati ku berbisik agak banyakkan bersabar
nanti baru ada jawapannya..

No comments: