Thursday, May 12, 2011

#395...Who am I?

Tatkala menunggu dalam kereta, dalam perjalanan ker pejabat. Terdetik hati mengingatkan perkara yang lalu.. Mengapa? Kerana ia mendewasakan saya.

Pertama,
Banyak perkara dalam hidup saya, dari zaman sekolah, ker universiti ker bekerja. Dari belajar, bercinta ker politik di pejabat, saya mengaku ada kala saya tewas tapi saya nekad untuk bangun! Dan saya bersyukur dengan limpah kurnianya.

Kedua,
Saya paling benci manusia yang tidak tahu menghormati orang lain, biadap dan kurang ajar.

Ketiga,
Saya bersyukur kepadaNya kerana dikelilingi dengan orang yang sayangkan sayer :))
Tiada ayat yang dapat di luah selain dari terima kasih semua.

Keempat,
Dalam beberapa bulan nie saya di dalam keadaan yang kurang menyenangkan dan menyakitkan hati.

Tapi sesungguhnya Allah itu maha mengetahui segalanya. Apa yang pasti niat itu penting untuk segalanya dan akhirnya kebenaran keluar jua akhirnya.

Kelima,
Adakala saya terasa ingin lari sebentar untuk mencari hati yang jauh pergi. Terlalu banyak perkara di dalam hati, yang pasti hanya tunggu masa sahaja nanti.

Keenam,
Saya berharap sangat tahun ni, apa yang di hajat di hati akan menjadi kenyataan.
Apa..tunggu sahaja nanti..

Ketujuh,
Saya suka pakai selendang, tapi saya biarkannya pergi kerna ramai mengata.

Terima kasih pada adik saya, saya punya semangat baru kerna itu adalah saya :)

'Thanks babe, me baru ada geng' :P

Kelapan,
Saya suka lagu lama, sebab lagu lama punya maksud yang mendalam dari lagu kini yang adakalanya menyakitkan halwa diri.

Kesembilan,
Saya suka bunga segar ;)

Kesepuluh...
Ini adalah luahan diri saya, kerna saya sakit dengan keadaan diri ini. Ini hanya luahan sahaja kerna saya tidak apa-apa.

Saya pernah luah ini pada kawan ku,
'Adakala saya lebih peka apa yang orang sekeliling saya perlukan dan saya lebih mengenali mereka dari mereka mengenali diri saya'

Bagi saya, ini adalah takdir diri saya.
Sent from my BlackBerry® wireless device

No comments: