Friday, September 23, 2011

#607...Kerendahan diri

Hari ini aku mendongak langit,
melihat kekerdilan diri.
Walau aku punya kekuatan untuk bangkit,
itu semua pemberian Ilahi.



Hari ini aku menunduk melihat bumi,
memandang kebesaran Ilahi.
Walau aku memilih untuk membiarkan tanah menyentuh dahi,
itu semua peberian Rabbi.



Maka apakah ada hari yang patut aku persiakan?
Semuanya berkait dengan Ar-Rahman.
Dialah yang memberikan kekuatan dan keizinan,
dan aku hanyalah hambaNya yang berusaha melaksanakan.



Aku belajar banyak perkara semenjak puasa, Ku bersyukur dengan lempah kurniaNya. Aku sedar aku hamba yang hina, tapi ku mengharapkan setiap luka yang ku terima akan di balas balik dengan seadanya. Ini bukannya dendam tetapi hanya ingin Mereka itu sedar dengan kesilapannya.


Sent from my BlackBerry® wireless device

No comments: