Friday, October 28, 2011

#620...Sekadar perkataan

Ada kala kehidupan bukannya kita belajar dari buku di sekolah atau di universiti,
Pelajaran kehidupan datang dari kehidupan itu sendiri,
Dari manis, pahit kita hanya mampu menempuhi kehidupan ini,
Saya percaya dengan itu kita mampu berjaya selain berkat doa dari kedua orang tua kiter..


Ayat di atas, sekadar ayat pendahuluan luahan isi hati saya
Bermula dari dua minggu lalu saya belajar menerima keadaan atau bakal kehidupan saya
Saya hanya mampu menerima dugaan dan memerlukan masa untuk diterima masuk dalam diri..
Tetapi ada kala manusia leka dan alpa! Keangkuhan diri menyebabkan mereka lupa perasaan yang dilukai perlu masa untuk sembuh..
Tidak masuk di akal hanya berfikir di sebelah pihak sahaja tapi jika itu yang fikirkan baik teruskan lah..


Keadaan di tempat kerja bukan nya semudah yang difikirkan.
Ya Allah berilah kekuatan menempuhi semuanya dari segi mental dan fizikal..


Mungkin ini kisah pendek yang saya ingin sampaikan..tatkala hati ini runsing dan risau. Sampai bila mimpi ngeri menghantui diri..saya tak pasti. Saya berserah pada yang maha esa. Amin.





Pada semua yang memberi semangat dan doa, gg berterima kasih. Hati anda semua sangat mulia. Terima kasih :')

Sent from my BlackBerry® wireless device

No comments: